Nieuwe miniserie van WNF en Greenpeace moet natuurbewustzijn vergroten

greenpeace

Nieuwe miniserie van WNF en Greenpeace moet natuurbewustzijn vergroten

greenpeaceHet Wereld Natuur Fonds, Greenpeace, het Marine Stewardship Council en de Nationale Postcode Loterij hebben de afgelopen maanden samengewerkt om een nieuwe miniserie te maken met als thema de oceanen. De serie met de naam Mission: Save the ocean moet de schoonheid en het belang van de oceanen benadrukken en meer aandacht creƫren voor de kritieke toestand van de oceanen.

Sir Richard Branson

De presentatie van de miniserie wordt gedaan door Sir Richard Branson. Branson is een zeer succesvol ondernemer en staat bekend om zijn passie voor de natuur en de oceanen. Hij is er zelf niet te beroerd voor om een handje te helpen en is een groot voorstander van vrijwilligerswerk voor het behoud van de natuur. Branson zet zich dit jaar ook in voor groene ondernemers die een goed idee presenteren aan de Nationale Postcode Loterij.

Nu op de buis

De miniserie Mission: Save the ocean was enkele dagen geleden voor het eerst te zien op National Geographic Wild en op 10 oktober zal het geheel nogmaals worden uitgezonden op de zender National Geographic Channel.

Wie eerst een voorproefje wil kan eerst op de website van het WNF de trailer van de miniserie bekijken.